Kurser

Læs om de generelle retningslinjer for kurser i anerkendende kommunikation her:

 

Generelt om kurser i anerkendende kommunikation

 

Kursernes indhold tilrettelægges altid i samarbejde med dig, som bestiller.

 

Men herunder kan du læse eksempler på konkrete kursusforløb i anerkendende og empatisk kommunikation:

 

De 3 principper i anerkendende kommunikation

 

At sætte grænser på en anerkendende måde

 

Den svære forældre/pårørende-samtale

 

Løs konflikter med empati – og skab win-win-win-win

Margrethe Brun Hansen, pædagog og cand.phych.

 

Fra bogens forord:

En bog, der på smukkeste vis forholder sig til alle menneskers behov for at blive set, hørt og anerkendt af dem, de har relationer til. 

Det er en rigtig spændende, givende bog, som jeg ønsker god rejse ud i verden.

4 stjerner i Jyllands Posten

 

Meldgaard tilføjer noget nyt og relevant til de gængse teorier.

Jeg oplever hendes bog som en god grundbog, der kan bruges af alle.

Lene Qvortrup, lektor ved KP

 

Kærligt velskrevet bog, som jeg kan anbefale alle, der i deres daglige virkelighed arbejder med relationer og møder mellem mennesker...

... forfatteren viser en ny vej til at træffe hensigtsmæssige valg i de udfordrende kommunikations-verdener vi bevæger os i, og som er uundgåelige, når virkeligheder støder sammen

Anmeldelse i Folkeskolen

 

En høflig og velfunderet reminder om, hvorfor vores tilgang de de børn, unge og forældre, vi møder på vores vej, er så afgørende for, hvordan kommunikation og relation folder sig ud.

Bettina Østerby, psykomotorisk terapeut, eksistentiel kropsterapeut.

 

Her er en meget fin bog.

Selvom jeg kender til anerkendende kommunikation, giver bogen mig en ny og større vinkel på emnet.

Det er så nemt for mig at anbefale den. Meget relevant.

Magasinet Psykologi

 

Selvom du nok har hørt om anerkendende kommunikation før, udmærker denne bog sig ved, at der er masser af håndfaste råd om, hvordan du gør det i praksis.

Ute Wagner, afdelingsleder Tønder Kommune

 

Jeg må indrømme, at jeg blev overrasket ved læsningen, da jeg troede, at jeg vidste meget om den anerkendende kommunikation og metoderne, som fører til en god kommunikation.

 

Forfatteren har formået at skrive en ny bog om anerkendende kommunikation – med nye vinkler og metoder, som en vejviser i færden med og blandt mennesker.

Hanne Aalling Risager, ressource-detektiven.dk

 

Din bog gør noget vidunderligt ved mig... giver energi, overskud og ikke mindst egenkærlighed til det at være i relationer med andre mennesker.

Jeg oplever gennem læsningen at tø op, vil jeg sige 🙂

Jeg kommer til at anbefale din bog mange gange.

Berit Mikkelsen, IVK-træner

 

Det har været en personlig berigelse og et fagligt inspirerende pust at læse bogen. 

Jeg vil varmt anbefale bogen til private som til fagpersoner.

Emma Javadi Moth, socialpædagog.

 

Ianneia formidler i et let læst sprog sine 3 principper i anerkendende kommunikation og deres anvendelsesmuligheder.

Kan anbefale bogen til alle, der ønsker at arbejde bevidst med deres kommunikationsform.

Lisa Nedergaard, socialrådgiver og relationel traumeterapeut

 

Det stod her til morgen meget tydeligt for mig, at:

jeg var ikke klar over, at jeg manglede din bog så meget i mit liv!