NY BOG OM ANERKENDENDE KOMMUNIKATION

Ianneia Meldgaards nye bog om anerkendende kommunikation udkommer 11. januar 2019 på forlaget Frydenlund.

Bogens titel er: ANERKENDENDE KOMMUNIKATION – med empatien som vejviser

Bogen er en vejviser i anerkendende kommunikation. Den er til dig, der ønsker at arbejde bevidst med at bringe mere empati og anerkendelse ind i din kommunikation. Bogen viser nye veje i vores måder at være sammen og kommunikere på.

Denne bog om anerkendende kommunikation tager afsæt i det bedste fra Ikkevoldelig Kommunikation (IVK) og Appreciative Inquiry (AI). Herfra udvikler Ianneia Meldgaard sine 3 principper i anerkendende kommunikation. Bogen viser, hvordan vi kan identificere de behov og værdier, der er på spil i en samtale eller en konflikt, og dermed være mere autentiske og tydelige i vores kommunikation med både børn og voksne.

Bogen er skrevet til pædagoger, lærere, terapeuter, psykologer, socialrådgivere og alle andre, der arbejder med – eller bare omgås – mennesker.

Nogle centrale spørgsmål, som denne bog om anerkendende kommunikation kommer ind på:

  • Hvordan kommer vi videre med begrebet anerkendelse?
  • Hvorfor er det at møde mig selv med empati en forudsætning for at kunne anerkende andre?
  • Hvordan kan vi kommunikere anerkendende med børn, unge, kolleger, forældre og pårørende?
  • Hvordan kan vi lytte med empati til den andens brok og frustration?
  • Hvordan kan i sige nej og sætte grænser på en anerkendende måde?

 

LÆS MERE og KØB DEN NYE BOG

OM ANERKENDENDE KOMMUNIKATION HER

 

 

Fagfolk siger om bogen:

 

En bog, der på smukkeste vis forholder sig til alle menneskers behov for at blive set, hørt og anerkendt af dem, de har relationer til […] Det er en rigtig spændende, givende bog, som jeg ønsker god rejse ud i verden. Margrethe Brun Hansen, pædagog og cand.psych., i bogens forord.

Kærligt velskrevet bog, som jeg kan anbefale alle, der i deres daglige virkelighed arbejder med relationer og møder mellem mennesker […] Forfatteren lægger vægt på, at anerkendelse bygger på en ligeværdig balanceret anerkendelse. Med kærlig skrivende hånd viser hun en ny vej til at træffe hensigtsmæssige valg i de udfordrende kommunikationsverdener vi bevæger os i, og som er uundgåelige, når virkeligheder støder sammen […]. Lene Qvortrup, lektor Københavns Professionshøjskole

Her er en meget fin bog. Den måde, forfatteren folder emnet ud, underbygger undervejs og trækker tråde til det forrige og fletter principperne ind gør, at du hele tiden er med […] Rigtig gode eksempler og forklaringer på det der virker, og det der ikke virker […] Selvom jeg kender til anerkendende kommunikation, giver bogen mig en ny og større vinkel på emnet. Godt at få frisket op, uden at det bliver for kompliceret […] Jeg glæder mig til at bruge den endnu mere, både privat og arbejdsrelateret. […] Dejlig bog – det er så nemt for mig at anbefale den. Meget relevant. Bettina Østerby, psykomotorisk terapeut, eksistentiel kropsterapeut

Når vi professionelle arbejder med mennesker, så er grunduddannelsen ikke nok. Det er der, din bog er så hamrende vigtig. Jeg var ikke klar over, at jeg manglede din bog så meget i mit liv…. Lisa Nedergaard, socialrådgiver med efteruddannelse i relationel traumeterapi

Ianneia formidler i et let læst sprog sine 3 principper i anerkendende kommunikation og deres anvendelsesmuligheder […] Kan anbefale bogen til alle, der ønsker at arbejde bevidst med deres kommunikationsform. Emma Javadi Moth, Socialpædagog

Jeg må indrømme, at jeg blev overrasket ved læsningen, da jeg troede, at jeg vidste meget om den anerkendende kommunikation og metoderne, som fører til en god kommunikation. Forfatteren har formået at skrive en ny bog om anerkendende kommunikation – med nye vinkler og metoder, som en vejviser i færden med og blandt mennesker. Ute Wagner, afdelingsleder hos Tønder Kommune

Din bog gør noget vidunderligt ved mig… giver energi, overskud og ikke mindst egenkærlighed til det at være i relationer med andre mennesker – jeg oplever gennem læsningen at tø op, vil jeg sige 🙂 Jeg oplever også gennem læsningen en større selvindsigt, en større selvaccept af mine egne føle-, tænke, og handlemåder… og gennem indsigten at få redskaber til at være i mere anerkendende og empatiske relationer med andre mennesker. Jeg kommer til at anbefale din bog mange gange, og hvor ville jeg ønske, at den var udgivet gennem mit forlag. Hanne Aalling Risager, selvstændig konsulent, Ressourcedetektiven.dk

Det har været en personlig berigelse og et fagligt inspirerende pust at læse bogen. Den får på enkle måder kastet lys på praksisnære knuder i vores tænkning, i vores relationer til andre og i det pædagogiske arbejde […] Jeg vil varmt anbefale bogen til private som til fagpersoner. Berit Mikkelsen, certificeret IVK-træner og selvstændig konsulent

 

LÆS MERE og KØB DEN NYE BOG

OM ANERKENDENDE KOMMUNIKATION HER

Margrethe Brun Hansen, pædagog og cand.phych.

 

Fra bogens forord:

En bog, der på smukkeste vis forholder sig til alle menneskers behov for at blive set, hørt og anerkendt af dem, de har relationer til. 

Det er en rigtig spændende, givende bog, som jeg ønsker god rejse ud i verden.

Lene Qvortrup, lektor ved KP

 

Kærligt velskrevet bog, som jeg kan anbefale alle, der i deres daglige virkelighed arbejder med relationer og møder mellem mennesker.

Bettina Østerby, psykomotorisk terapeut, eksistentiel kropsterapeut.

 

Her er en meget fin bog.

Selvom jeg kender til anerkendende kommunikation, giver bogen mig en ny og større vinkel på emnet.

Det er så nemt for mig at anbefale den. Meget relevant.

Ute Wagner, afdelingsleder Tønder Kommune

 

Jeg må indrømme, at jeg blev overrasket ved læsningen, da jeg troede, at jeg vidste meget om den anerkendende kommunikation og metoderne, som fører til en god kommunikation.

 

Forfatteren har formået at skrive en ny bog om anerkendende kommunikation – med nye vinkler og metoder, som en vejviser i færden med og blandt mennesker.

Hanne Aalling Risager, ressource-detektiven.dk

 

Din bog gør noget vidunderligt ved mig... giver energi, overskud og ikke mindst egenkærlighed til det at være i relationer med andre mennesker.

Jeg oplever gennem læsningen at tø op, vil jeg sige 🙂

Jeg kommer til at anbefale din bog mange gange.

Berit Mikkelsen, IVK-træner

 

Det har været en personlig berigelse og et fagligt inspirerende pust at læse bogen. 

Jeg vil varmt anbefale bogen til private som til fagpersoner.

Emma Javadi Moth, socialpædagog.

 

Ianneia formidler i et let læst sprog sine 3 principper i anerkendende kommunikation og deres anvendelsesmuligheder.

Kan anbefale bogen til alle, der ønsker at arbejde bevidst med deres kommunikationsform.

Lisa Nedergaard, socialrådgiver og relationel traumeterapeut

 

Det stod her til morgen meget tydeligt for mig, at:

jeg var ikke klar over, at jeg manglede din bog så meget i mit liv.